Sunday 17 January 2016

Zaini Seven

                                   
Apabila membeli khemah anda terdapat dua kawasan untuk memeriksa, ciri-ciri dan bintik pada tiang dan kain. Ia adalah kurang rumit membandingkan ciri-ciri satu khemah yang lain. Walau bagaimanapun, apabila ia datang kepada ciri-ciri komputer pada kemah itu dalam hal tiang dan kain anda ia adalah sedikit lebih mengelirukan. Mengetahui tentang ciri-ciri komputer ini adalah penting kerana ia akan memberi kesan kepada berat badan, ketahanan, dan pembinaan keseluruhan khemah anda. Walau bagaimanapun, tumpuan utama hari ini akan menjadi tiang-tiang khemah anda. Anda harus membiarkan tujuan penggunaan khemah anda membimbing keputusan anda. Contohnya; jika anda hanya memandu ke tapak perkhemahan untuk digunakan dalam kemahmu, berat badan tidak akan menjadi banyak kebimbangan kerana ia akan bagi seseorang yang akan backpacking. Zaini Seven Advanced

Memahami pilihan anda dalam tiang khemah adalah penting kerana mereka adalah tulang belakang yang menyokong struktur khemah anda. Tiang khemah boleh dibuat daripada gentian kaca, aluminium, atau gentian karbon. Majoriti tiang khemah bahawa anda akan mencari sama ada akan menjadi gentian kaca atau aluminium dan di situlah tumpuan akan menjadi hari ini.

Apabila anda sedang mempertimbangkan tiang gentian kaca ini adalah beberapa perkara penting yang anda perlu tahu. Satu manfaat kepada gentian kaca tiang adalah bahawa tidak akan membusuk atau mengakis. Dalam hal perbelanjaan tiang gentian kaca mereka adalah yang paling mahal, tetapi datang pada pengorbanan yang lebih berat dan kurang tahan lama. Sejak gentian kaca tidak sekuat aluminium mereka mesti dibuat lebih tebal untuk memegang jumlah yang sama berat badan. Sekiranya rehat tiang ini tidak memecahkan bersih. Sebaliknya tiang kaca serat akan serpihan yang menambah risiko yang lebih besar daripada melakukan kerosakan kepada khemah anda. Akhir sekali, tiang ini adalah sangat rapuh apabila terdedah kepada cuaca sejuk. Sekali lagi, ia bergantung kepada tujuan yang dimaksudkan. Jika anda seorang pengembara yang gemar mendaki pada musim sejuk, ini mungkin tidak akan menjadi pilihan anda tiang. Zaini Seven The Double double

Memberikan perhatian sekarang untuk kutub aluminium dan beberapa maklumat yang bermakna untuk diingat. Kayu-kayu pengusung aluminium adalah berat lebih ringan, tetapi tiang yang lebih kuat daripada tiang gentian kaca. Walau bagaimanapun, tiang ini adalah tertakluk kepada kakisan mungkin dan untuk mengelakkan perkara ini berlaku, perlu dirawat. Dari masa ke masa lapisan pelindung ini boleh hilang dan jika ini berlaku perlu digunakan semula. Dalam hal tiang aluminium pecahnya mempunyai rehat yang lebih bersih. Ini benar-benar akan memberikan dua manfaat peluang kurang yang pertama adalah melakukan kerosakan ke khemah anda. Kelebihan kedua tiang aluminium adalah dalam hal pembaikan. Kerana rehat menyentap bersih daripada serpihan tiang ini adalah lebih mudah untuk menetapkan.

Akhir sekali, anda akan mendapati bahawa ini tiang khemah datang dalam pelbagai gred dan siri. Piawaian nilai tiang boleh berkisar dalam siri 1000-9000. Walau bagaimanapun, bagi tiang khemah mereka biasanya akan berada di dalam enam atau tujuh ribu siri ini. Semakin tinggi bilangan dalam siri ini, tiang khemah yang lebih baik anda akan mempunyai. Contohnya; pada ciri-ciri komputer pada kemah itu ia membaca, berdiri bebas tiga reka bentuk tiang dengan tujuh ribu tiang siri aluminium. Maklumat ini memberitahu anda khemah anda berdiri bebas, yang bermakna ia boleh berdiri dengan sendiri tanpa mempertaruhkan. Ketiga-tiga reka bentuk tiang, aluminium, tujuh ribu memberitahu anda tiga perkara, beberapa tiang, apa yang mereka dibuat daripada, dan apa siri mereka berada.
                        

No comments:

Post a Comment